*8078

אושרה תכנית בינוי להקמת מתחמי מסחר ובילוי לאורך חוף הים

10/07/2016

החוף הדרומי של חדרה משנה את פניו: הוועדה המקומית אישרה תכנית בינוי לטיילת בחוף הים ולאורכה מבני נופש, בידור, בילוי, בתי קפה, מזנונים, מסעדות, ואזורי פעילות לבאי החוף

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חדרה אישרה תכנית בינוי של חברת "אסיה חדרה ישראל בע"מ" להקמת מתחמי מסחר ובילוי לאורך חוף הים בחלקו הדרומי. התוכנית, שהוכנה על-ידי האדריכל משה צור, מתייחסת ל-3 מגרשים לאורך החוף והוגשה מכוח חד/762 בייעוד אזור לפיתוח חוף הים. היא מהווה חלק מתכנית הפיתוח הכללית של מערב חדרה שהוצבה על ידי ראש העיר צביקה גנדלמן כיעד אסטרטגי עירוני.

הבינוי כולל הקמת מבנים לנופש, בידור, בילוי, בתי קפה, מזנונים, מסעדות, טיילת, מדשאות לאורך הטיילת, וכן הסדרת מקומות חנייה ושירותים הקשורים בפועל בחוף הים.

במסגרת עבודות הפיתוח שיבוצעו לקראת הפרויקט יפונו מהחוף מבנים ישנים ומפגעים רבים שנמצאים בו כיום, ובכך יורחבו המרחבים הציבוריים במטרה להחזיר את החוף לציבור.

מדובר בפרויקט חדשני וראשון מסוגו במדינה, שיקום על חטיבת קרקע סמוכה לים וצפוי למנף ולהשביח את חדרה כולה. הפיתוח הסביבתי יכלול הקמת מגרשי חניה, הכפלת רוחב הכביש והסדרת תאורה, מעגלי תנועה ועוד. מבני המסחר יוטמעו בשטח תוך ניצול הפרשי הטופוגרפיה כדי שגגותיהם יהיו מיושרים עם פני הקרקע, כך שהמבט אל הים יישאר פתוח ואנשים הצופים מכוון הכביש יראו ים ולא מבנים. בנוסף, יתבצע גינון על גגות המבנים, כך שהמבט אל הים יהיה רצף ירוק המתמזג עם המדשאות לאורך הטיילת עד לים עצמו.
בבעלות "אסיה חדרה" מגרשים נוספים במתחם בהם מתוכננים הקמת גן אירועים, מרכז כנסים, בית מלון וכן 5 מגדלים ובהם כ-600 יח"ד ו-120 צמודי קרקע.

רונן עקביה ושחר קליין מנהלי אסיה חדרה: "נפלה בחלקנו הזכות לקחת את מושכות הפיתוח של אחת מחטיבות הקרקע האטרקטיביות בישראל. מדובר בפרויקט רחב היקף בקנה מידה ארצי שמשתרע על פני למעלה מ-100 אלף מ"ר. מצאנו בחדרה פרטנר בדמות ראש העיר גנדלמן שמאפשר לנו לממש ולהוציא לפועל את החזון שהוא התווה".

צביקה גנדלמן ראש העיר חדרה: "מערב העיר הוא היעד האסטרטגי שלנו ואנו מובילים תנופת פיתוח משמעותית שתחזק את העיר כולה. אני רואה לנגד עיני שמירה על המרחב הציבורי בפרט ברצועת החוף, השקעה בתיירות, בילוי ומרכזים מסחריים וחיזוק שכונותיה של מערב חדרה שמהוות מוקד משיכה לתושבים מכל הארץ".

לינק לכתבה